Yurt Dışı Çalışmasının Borçlanılması Davası Dilekçesi

KURT HUKUK LAW&CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                         : SGK

DAVA                            : Davacının …/…/… tarihinden …/…/…  tarihine kadar geçen süre içinde yurt dışında geçen hizmetlerinin borçlanma  hakkının tespiti ile bu hizmetlerinin diğer hizmetleri ile birleştirilmesi talebidir

AÇIKLAMALAR             :

1-) Davacı müvekkil, …….. sicil numarası ile …/…/… ile …/…/… tarihleri arasında Türkiye’de Emekli Sandığı mensubu olarak çalışmıştır. …/…/… tarihinde yurt dışında ……….. ülkesinde çalışmaya başlamış, …/…/… tarihine kadar bu ülkede çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönmüştür.

2-) Müvekkil Türkiye’ye döndükten sonra herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşuna tabi olarak çalışması bulunmamaktadır. Kendisi, yurt dışı hizmetlerini borçlanmak üzere sosyal güvenlik kurumuna başvuruda bulunmuş ise de talebi, ilgili kurum tarafından reddedilmiş ve ret kararı …./…/… tarihli cevabi yazı ile kendisine bildirilmiştir.

3-) Bu durum müvekkilin maddi kayba uğramasına neden olduğu gibi emeklilik işlemlerinin de gecikmesine sebep olmaktadır.

4-) Sosyal Güvenlik Kurumu ….. Bölge Müdürlüğü’nün, bu çalışmaları sigortalılık hizmetlerinden sayabilmesi ve müvekkilin …/…/… ile …/…/…  tarihleri arasında yurtdışında geçen hizmetlerinin borçlanma hakkının tespiti ile bu hizmetlerinin diğer hizmetleri ile birleştirilmesi için dava açılması zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ NEDENLER       : 3201 S. K. 5510 S. K. İş Kanunu, HMK ve ilgili mevzuat

HUKUKİ DELİLLER       : İşyeri ve Sigorta Dosyası, …/…/…. tarihinde kuruma yapılan başvuru yazısı, …./…/… tarihli kurum cevabi yazısı, bilirkişi incelemesi, tanık ve her türlü yasal delil

SONUÇ VE İSTEM         : Açıklanan nedenlerle;

• Davanın kabulü ile, davacının yurt dışında geçen çalışmalarının tespiti ve bu hizmetlerinin diğer hizmetleri ile birleştirilmesine,
  • Yargılama giderleri ve vekalet ücretinin karşı tarafa yükletilmesine

Karar verilmesini, vekaleten arz ve talep ederim.  …/ …/ …

Davacı Vekili