Boşanma Davası Dilekçesi – Ayrılık Sonrası Evlilik Birliğinin Kurulamaması Nedeniyle

AYRILIK SONRASI EVLİLİK BİRLİĞİNİN KURULAMAMASI NEDENİYLE AÇILACAK BOŞANMA DAVALARI İÇİN ÖRNEK DAVA DİLEKÇESİ AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULMUŞTUR
…………   NÖBETÇİ AİLE MAHKEMESİNE

DAVACI                         :

VEKİLİ                          : Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                         :

DAVA KONUSU             : Ayrılık kararı sonrasında evlilik birliğinin kurulamaması nedeniyle boşanma talebimizin sunulması hk.

AÇIKLAMALAR             :

1. Davalı …………… aleyhinde ………. Aile Mahkemesinde 202…/…… sayılı dosya ile boşanma davası açılmış, ancak mahkeme tarafları dinlendikten sonra…./…./…… tarihinde boşanmaya değil, bir yıl süreyle tarafların ayrılığına hükmetmiştir.
  2. Ayrılık kararının kesinleşmesi üzerinden 1 yıldan fazla süre geçmiş olup, yakınlarının ısrarlarına rağmen taraflar bir araya gelmemişler ve bundan sonra da bir araya gelmelerinin mümkün olmadığını beyan etmişlerdir. Bu durum davalının başkasıyla gönül bağı içerisinde olmasından da açıkça anlaşılmaktadır.
  3. Yukarıda saydığımız nedenler dolayısıyla Türk Medeni Kanunu’nun 172/2 maddesi gereğince müvekkilin işbu boşanma davasını açma zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER      : TMK, HKUK ve ilgili mevzuat

DELİLLER                     : …. Aile Mahkemesinin ayrılık kararı, nüfus kaydı, tanık beyanı ve her türlü yasal deliller.

SONUÇ VE İSTEM         : Yukarıda arz edilen sebep ve gösterilen delillere göre davanın kabulü ile, tarafların boşanmalarına, yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davalıya yükletilmesine karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim. …../…../……

Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34