İş Kazasında Tazminat Davası Alınır mı? Tazminat Davası Süreçleri

İş Kazası Tazminat Davası Nedir ve Ne Kadar Sürer?

Bir işyerinde çalışan işçinin iş ilişkisi sebebiyle yaralanması veya ölmesi halinde, kendisine veya yakınlarına sorumlu işveren tarafından tazminat ödenmesi istemiyle açılan bir maddi ve manevi tazminat davası türüdür.

İş kazası tazminat davası asıl işverene açılabileceği gibi tüm alt işverenlere karşıda açılabilir. Örneğin, X şirketi yaptığı inşaatın asansör işlerini taşeron olarak Y Şirketine vermiş, Y şirketi de asansör  işlerinin bir kısmını Z şirketiyle birlikte yapmışsa; Z şirketi işçisinin iş kazası neticesinde ölmesi halinde, müteselsilen ve müştereken ödenmek kaydıyla tüm şirketlere (X,Y ve Z) karşı iş kazası nedeniyle maddi ve manevi tazminat davası açılabilir. Bu alanda hukuki desteğe ihtiyacınız var ise Bursa avukat ekibimiz ile iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

İş kazası sayılan haller 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun 13. Maddesinde sayılmıştır. Bu hallerden birinin meydana gelmesi durumunda tazminat davası açılabilecektir:

• İşçinin işverene ait işyerinde bulunduğu sırada uğradığı her türlü bedensel veya ruhsal zararlar iş kazası sayılır. İşçinin nasıl öldüğü veya yaralandığı önemli değildir. Önemli olan olayın iş yerinde gerçekleşmesi gerektiğidir. Bu durum, iş kazası sayılır ve tazminat davasına konu edilebilir. Örneğin, işçinin iş yerinde kalp krizi geçirerek vefat etmesi durumunda, Yargıtay, yaşanan olayı iş kazası olarak kabul etmektedir.
  • Bir işverene bağlı olarak çalışan işçinin görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi sebebiyle asıl işini yapmadığı zamanlarda işçinin maruz kaldığı fiiller iş kazası olup tazminat davasına konu olabilir.
  • İşveren tarafından yapılmakta olan iş nedeniyle işçi kendi adına ve hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle gerçekleşen her türlü olay iş kazası olarak tazminat davasına konu olabilir.
  • Emziren kadın işçinin, iş mevzuatı gereğince çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda maruz kaldığı kazalar iş kazasıdır. Örneğin, çocuğunu emzirdiği sırada üzerine avize düşmesi sebebiyle yaralanan işçi, işverene iş kazası tazminat davası açabilir.
  • İşçinin, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi sırasında meydana gelen her türlü kaza iş kazasıdır. Uygulamada, bu tarz kazalara trafik iş kazası denilmektedir.

İş kazası nedeni ile açılacak tazminat davaları, konusuna ve meydana gelen olayın somut özelliklerine göre değişmekle birlikte ortalama 1 sene ile 2 sene aralığında bir zaman dilimi sürebilmektedir.

Bursa avukat hukuki destek ihtiyaçlarınız için ekibimiz ile iletişime geçerek destek alabilirsiniz.