Karşılıksız Çek Keşide Edilmesi Durumu İçin Teminat Bedelinin Tahsili Davası Dilekçesi

KARŞILIKSIZ ÇEK KEŞİDE EDİLMESİ DURUMUNDA TEMİNAT BEDELİNİN TAHSİLİ AMACIYLA AÇILACAK DAVALAR İÇİN ÖRNEK DAVA DİLEKÇESİ AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULMUŞTUR
…………..… (   ) SULH HUKUK MAHKEMESİ’NE

DAVACI                        :

VEKİLİ                          : Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                        :

KONU                            : 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanun’un 10. Maddesinde Kaynaklanan Teminat Bedelinin Tahsili Talebidir

AÇIKLAMALAR             :

1-) Davalı bankanın ……… Şubesi’nde çek hesabı bulunan dava dışı ……… isimli kişi ……….. seri numaralı çeki keşide ederek borcuna karşılık müvekkile vermiştir. Ancak müvekkile verilen çek, süresinde ibraz edilmesine karşın karşılıksız çıkmıştır.

2-) Davalı bankaya yapılan teminat bedelinin tahsili istemi başvurusu, davalının …/ …/ … tarih ve ………. sayılı yazısı ile reddedilmiştir.

3-) 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanun’un, 4814 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun’un 9. maddesi ile değişik, 10. maddesinde;

“Muhatap banka, süresinde ibraz edilen çekin karşılığının bulunmaması halinde her çek yaprağı için üçyüzmilyon liraya kadar ve kısmen karşılığının bulunması halinde ise bu miktarı her çek yaprağı için üçyüzmilyon liraya tamamlayacak biçimde ödeme yapmakla yükümlüdür. Bu husus, hesap sahibi ile muhatap banka arasında çek defterinin teslimi sırasında yapılmış olan dönülemeyecek bir gayri nakdi kredi sözleşmesi hükmündedir.

Yukarıda belirtilen sorumluluk miktarı, Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığınca yayımlanan toptan eşya fiyatları yıllık endeksindeki değişmeler göz önünde tutularak Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından her yıl Ocak ayında belirlenir ve Resmi Gazete’de yayımlanır.” düzenlemesi yer almaktadır.

4-) Kanun maddesinin 2. fıkrasındaki düzenlemeye paralel olarak, T.C. Merkez Bankası’nın yayınladığı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi Ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanuna İlişkin Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ ile değişik 6. maddesi ile, kanunda öngörülen parasal sınır, 2022 yılı için; 3600 TL olarak belirlenmiştir.

5-) Açıkladığımız nedenlerden dolayı, karşılıksız çıkan …….. seri nolu çekten dolayı davalı bankanın ödemekle sorumlu olduğu miktarın davalıdan tahsil edilmesi amacı ile mahkemenize başvurma zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ NEDENLER      : 3167 S. K. m. 10, HMK ve ilgili mevzuat

HUKUKİ DELİLER         : … seri numaralı çek, …/ …/ … tarih ve … numaralı … Bankası yazısı ve diğer deliller

SONUÇ VE İSTEM          : Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı, karşılıksız çıkan … seri numaralı çekten dolayı bankanın sorumlu olduğu miktarın ödenmesine, yargılama giderleri ve vekalet ücretinin karşı taraf yükletilmesine karar verilmesini, vekaleten arz ve talep ederim. …/ …/….

Davacı Vekili