Kira Bedelinin Artırılması Davası Dilekçesi

KİRA BEDELİNİN ARTIRILMASI TALEBİYLE AÇILACAK DAVALAR İÇİN ÖRNEK DAVA DİLEKÇESİ AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULMUŞTUR
………….  (   )  SULH HUKUK MAHKEMESİNE

DAVACI                         :

VEKİLİ                          : Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                         :

DAVA KONUSU              : ……. TL olan kira bedelinin yeni dönem için ………. TL’ye çıkarılarak tespiti talebinden ibarettir.

AÇIKLAMALAR             :

• Davalı …….. mülkiyeti müvekkil ………’ye ait ve, ……. ili, …………. ilçesi ……….. Sokak No: ……… adresinde bulunan dairede …./…./…… başlangıç tarihli kira sözleşmesi gereğince kiracı olarak oturmakta ve halen aylık ………. TL kira ödemektedir.
  • Davacı müvekkil tarafından davalıya kanuni süresi içinde ……… ….. Noterliği aracılığıyla …./…./….. düzenleme tarihli bir ihtarname çekilmiş ve “kira bedelinin yeni dönem için arttırılarak …………….. TL’den ………. TL’ye çıkarılmış olduğu” ihtaren bildirmiştir. Davalı söz konusu ihtarnameyi tebellüğ etmesine rağmen kira bedelinde herhangi bir artışa gitmemiştir.
  • Günümüz ekonomik şartlarında ortaya çıkan gelişmeler nedeniyle kira bedelinin arttırılması bir zorunluluk olarak ortaya çıkmıştır. Zira bu artış emsal rayiç kira bedelleri ile karşılaştırıldığında gayet normal bir miktar artış olduğu da görülecektir.
  • Bu itibarla davalının ödemekte olduğu kira bedelinin yeniden tespit edilerek arttırılması için iş bu kira tespit davasının açılması zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER      : TBK, HMK ve ilgili mevzuat

DELİLLER                     : kira sözleşmesi, ihtarname, bilirkişi raporları, emsal rayiç kira bedelleri, tanık beyanı ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.

SONUÇ VE İSTEM         : Yukarıda sayılan nedenlerle;

• Davamızın kabulü ile ………. TL olan kira bedelinin yeni dönem için ………’ye çıkarılarak tespitine,
  • Yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davalı üzerinde bırakılmasına,

Karar verilmesini arz ve talep ederim. …../…./…..

Davacı Vekili