Kiracının İtirazının Kaldırılması İle Tahliyesine Karar Verilmesi Davası Dilekçesi

KİRACININ İTİRAZININ KALDIRILMASI VE TAHLİYESİNE KARAR VERİLMESİ TALEBİYLE AÇILACAK DAVALAR İÇİN ÖRNEK DAVA DİLEKÇESİ AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULMUŞTUR
…………… (   ) İCRA MAHKEMESİNE

DOSYA NO                      :  ………… İcra müdürlüğünün  ..…./……. Esas Sayılı Dosyası

İTİRAZIN

KALDIRILMASINI TALEP

EDEN (DAVACI)             :

VEKİLİ                            :  Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

KARŞI TARAF (DAVALI) :

DAVA KONUSU               :      Kiracının itirazının kaldırılması ile tahliyesine karar verilmesi talebinden ibarettir.

AÇIKLAMALAR               :

1- Davalı kiracı, mülkiyeti davacı müvekkile ait olan……… ili, ……… ilçesi ….. sokak No: …/… adresinde bulunan dairede ……… başlangıç tarihli kira sözleşmesi gereğince kiracı olarak oturmaktadır.

2- Müvekkil, kira süresinin …… tarihinde dolmasından dolayı, kiracı aleyhine ……. …. İcra Müdürlüğünün ……./….. Esas sayılı takip dosyasından Tahliye Emri göndermiş ve davalı söz konusu icra emrini ………. tarihinde tebellüğ ederek yasal süresi içinde icra emrine itiraz etmiş ve bu itiraz sonucu da takip durmuştur.

3- Kiracı, itirazlarında, kira sözleşmesinin süresinin dolmasından önce …… tarihli sözleşmenin aynı şartlarla tekrar uzatıldığından bahsetmiş ve bu itirazıyla da icra takibini durdurmuştur. Ancak, kiracının ileri sürmüş olduğu itirazları yerinde değildir. Zira, kiracıyla kira sözleşmesinin uzatılmasına yönelik herhangi bir sözleşme yapılmadığı gibi, örtülü (zımni) olarak da kira sözleşmesinin uzatılması konusunda herhangi bir irade beyanında bulunulmamıştır.

4- Diğer taraftan kiracının söz konusu taşınmazı, kira süresinin dolduğu tarih olan …….. tarihinden itibaren …. gün içinde tahliye ederek teslim etmesi konusunda …….. (….) Noterliğinin ……… tarih ve (……..) yevmiye numaralı ihtarname de kendisine …….. tarihinde tebliğ edilmek suretiyle, kira sözleşmesinin yenilenmeyeceği iradesi de kendisine ihtaren bildirilmiştir.

5- Buna rağmen, kiracının asılsız iddialar ileri sürerek, icra takibine itiraz ederek takibi durdurması nedeniyle, söz konusu itirazların İcra ve İflas Yasasının 275. maddesi gereğince kaldırılmasına karar verilmek üzere iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER      : İİK, HMK ve ilgili mevzuat

DELİLLER                     : ……… İcra müdürlüğünün …../…. E. Sayılı takip dosyası, kira sözleşmesi, ihtarname ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.

SONUÇ VE TALEP         : Yukarıda sayılan nedenlerle,

1- Davamızın kabulü ile, kiracının yerinde olmayan icra emrine karşı itirazlarının kaldırılarak kiracının tahliyesine,

2- Yargılama giderleri ile vekalet ücretinin karşı tarafa yükletilmesine

Karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim. ……/…../…..