İş Sözleşmesinin Feshinin Geçersizliği ve İşe İade Talepli Dava Dilekçesi

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                        :

KONU                           : İş sözleşmesi feshinin geçersizliği ile işe iade talebidir

AÇIKLAMALAR             :

• Davacı müvekkil, davalının iş yerinde …….yıldır …….. olarak çalışmıştır. Davalı işveren …………… tarihinde müvekkilin iş sözleşmesini haklı bir gerekçeye dayanmaksızın feshetmiştir.

• Müvekkilin iş akdi belirsiz süreli ve kıdemi altı aydan fazla olup davalı şirkette otuzdan fazla işçi çalışması sebebiyle, müvekkil İş Kanunu’nun 18-21. maddelerinde yer alan iş güvencesi hükümlerinden yararlanmaktadır. Bu doğrultuda iş sözleşmesinin feshi ancak yeterliliğinden, davranışlarından ya da işletmenin gereklerinden kaynaklanan geçerli bir sebebe dayanmak ve fesih sebebi açık ve kesin bir dille yazılı fesih bildiriminde yer almak zorundadır. Söz konusu hususların yokluğu feshi geçersiz kılar. Davacı müvekkile bu hususlar yerine getirilmeden fesih bildirimi yapıldığı için dava konusu fesih işlemi geçersizdir.

• Feshin haksızlığının tespiti ile davacının işe iadesinin, boşta geçen sürelere ilişkin ücret alacağının yanı sıra diğer haklarının yasal faizi ile birlikte tahsiline; işe başlatmama halinde ise işe başlatmama tazminatının işverenden tahsiline karar verilmesi için işbu davayı açmak zorunluluğu doğmuştur.

• 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu’nun 3. maddesi çerçevesinde …/…/… tarihi itibariyle başvurulan arabuluculuk faaliyeti sonucunda yukarıda isimleri belirtilen davacı ve davalı arasında anlaşmaya varılamamış olup buna ilişkin son tutanağın arabulucu tarafından onaylanmış bir örneği ekte yer almakta olup anlaşma sağlanamadığı için işbu davayı açma zarureti hasıl olmuştur.

DELİLER                   : İşe giriş belgesi, İşyeri SGK kayıtları, Belirsiz süreli sözleşmesi, …/…/… tarihli fesih ihbarı, işyeri şahsi sicil dosyası, Arabuluculuk faaliyeti sonucunda anlaşmaya varılamadığına dair son tutanağın aslı/arabulucu tarafından onaylanmış bir örneği, Tanık (Tanık isim ve adresleri gerektiği takdirde bildirilecektir), Bilirkişi incelemesi, Her türlü yasal delil ve karşı tarafça sunulan delillere karşı ileri süreceğimiz deliller.

HUKUK SEBEPLER    :   4857 S.K. m.20-21, 5521 S.K. m.1-5, 6100 S.K. m.105,
7036 S.K. m.3 ve her türlü ilgili sair mevzuat.

TALEP SONUCU   : Yukarıda açıklanan nedenlerle,

• Davacı müvekkilin iş sözleşmesi feshinin geçersizliğinin tespitiyle işe iadesine,

• İşverenin davacı müvekkili işe başlatmaması halinde, davalı tarafça iyi niyetten yoksun fesih de göz önüne alınarak 8 aylık ücreti tutarında tazminatın …/…/…. tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi birlikte ödenmesine,

• Kararın kesinleştirilmesine kadar çalıştırılmadığı süreler için davacı müvekkile 4 aylık ücret ve diğer tüm haklarının …/…/…. tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi birlikte ödenmesine,