İsim Değişikliği Davası Dilekçesi

İSİM DEĞİŞİKLİĞİ TALEBİYLE AÇILACAK DAVALAR İÇİN ÖRNEK DAVA DİLEKÇESİ AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULMUŞTUR
………………… (   )  ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE

DAVACI                         :

VEKİLİ                          : Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                         : Nüfus Müdürlüğü

DAVA KONUSU             : İsim Değişikliği Davasıdır.

AÇIKLAMALAR             :

• Davacı müvekkilin gerçek ve bilinen adı “….” olduğu halde, nüfus kaydına her nasılsa “……” olarak yazılmıştır.
  • Bu husus posta işlemlerinde, resmi yazışmalarda, resmi belge tanzimlerinde ve özellikle günümüzde elektronik ve bilgisayar ortamlarındaki isimlere göre yapılan aramalarda büyük sıkıntı ve karışıklıklara sebep olmakta müvekkil çoğu zaman mağdur duruma düşmektedir.
  • Ekte sunulan diploma ve sertifika örneklerinde olduğu gibi, ilgililerin kayıtlara dikkat etmeden bilinen şekliyle müvekkilin adını “…………” olarak yazmalarından ötürü de müvekkil birçok kereler de kimliğini ispat etmek zorunda kalmaktadır.
  • Bu zorunlu ve haklı sebeplerle işbu isim değişikliği davasını açmak zorunlu olmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER      : TMK, HMK ve ilgili mevzuat

DELİLLER                     : Nüfus kaydı, diploma ve sertifika örnekleri, tanık beyanı vs. delil.

SONUÇ VE İSTEM         : Yukarıda açıklanan sebep ve gösterilen delillere göre davanın kabulü ile, müvekkilin “……..” olarak yazılmış bulunan adamın “…….” olarak değiştirilmesine karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim. …./……/……..

Davacı Vekili

Av. İbrahim Yasin Kurt