Kiralananın Esaslı Onarım İhtiyacı Sebebiyle Tahliye Davası Dilekçesi

KİRALANAN TAŞINMAZIN ESASLI ONARIM İHTİYACINDAN DOLAYI TAHLİYE EDİLMESİNE YÖNELİK AÇILACAK DAVALAR İÇİN ÖRNEK DAVA DİLEKÇESİ AŞAĞIDA BİLGİNİZE SUNULMUŞTUR
…………  (   ) SULH HUKUK MAHKEMESİNE

DAVACI                         :

DAVACI VEKİLİ            : Av. İbrahim Yasin Kurt

KURT HUKUK LAW & CONSULTANCY – 0532 237 16 34

www.kurthukukdanismanlik.com

DAVALI                         :

DAVA KONUSU              : Kiralananın esaslı onarım ihtiyacı sebebiyle tahliye talebidir.

AÇIKLAMALAR             :

• Davalı Kiracı …., mülkiyeti müvekkilim Kiralayan …..’ye ait ve, ……. ili, …….. ilçesi …………adresinde bulunan dairede ………. başlangıç tarihli kira sözleşmesi gereğince kiracı olarak oturmakta ve halen aylık ………… TL kira ödemektedir.

• Özellikle son yıllarda ülkemizde yaşanan deprem olayları nedeniyle bina ruhsatlarının yenilenmesi gündeme gelmiş ve müvekkilime ait olan dairenin ruhsatının yenilenebilmesi için daireyi ayakta tutan kolonların güçlendirilmesi için ek demir desteklerinin konulması gerektiği inşaat mühendisleri tarafından bildirilmiştir.

• Bu itibarla müvekkilim davalı Kiracı …….’ya sözleşme süresinin sona ermesine yaklaşık 1,5 ay kalarak ………. Noterliği aracılığıyla ……… düzenleme tarihli bir ihtarname çekmiş ve «söz konusu kiralananın zorunlu onarımı nedeniyle yeni dönem için kira sözleşmesinin yenilenmeyeceğini ve sözleşme süresinin dolma tarihi olan ……… tarihine kadar kiralananı tahliye etmesi» gerektiğini ihtaren bildirmiştir. Ancak davalı, ihtarnameye ve kira süresinin dolmasına rağmen kiralananı tahliye etmemiştir. Nitekim müvekkilim de davalının son aya ilişkin olarak getirmiş olduğu kira bedelini sözleşmenin yenilenmediğini söyleyerek kabul etmemiştir.

• Kiralananın esaslı onarım ihtiyacı gerçek olup, söz konusu onarım sırasında daire içinde oturmanın mümkün bulunmadığı da ortadadır. Nitekim bu durumu inşaat mühendisleri tarafından hazırlanan raporlarla ispatlamamızda mümkündür. Ancak kiracı, kiralananın esaslı onarımı sırasında kiralananda oturmanın mümkün olmamasına rağmen kiralananı tahliye etmemektedir. Bu itibarla kiralananın esaslı onarım ihtiyacı sebebine dayalı iş bu tahliye davasının açılması zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER      : TBK, HMK ve ilgili mevzuat

DELİLLER                     :kira sözleşmesi, ihtarname, inşaat mühendisi raporları, tapu kayıtları, tanık beyanı ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.

SONUÇ VE İSTEM         : Yukarıda sayılan nedenlerle kiralananın esaslı onarım ihtiyacına dayanılarak açılan davamızın kabulü ile davalının kiracı olarak oturmakta olduğu yukarda belirtilen adreste bulunan daireyi tahliyesine ve yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davalı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederim. …../…../…..

Davacı Vekili

Av. İbrahim Yasin Kurt